Life of Svea förstärker programmatiskt – har rekryterat en Programmatic Manager

Varje vecka når vi på Life of Svea 2 miljoner unika browsers inom målgruppen familj med våra sju olika sajter. Vi samarbetar med PubMatic när det kommer till våra automatiserade annonslösningar, och nu förstärker vi även internt i form av en Programmatic Manager, Peter Brodersen.

Tillsammans med vår Digitala Specialist Andrea Klint kommer Peter Brodersen att ansvara för paketering av vårt programmatiska erbjudande. Peter kommer närmast från Hemnet, där han har byggt upp den programmatiska affären under ett antal år. Så här säger han om den nya tjänsten:

Life of Svea har redan nu en unik position på marknaden, framför allt inom segmentet familj. Därför känns det extra roligt att få bidra med ett ökat programmatiskt fokus och ta fram det starkaste programmatiska erbjudandet på marknaden. Jag tror mina erfarenheter från att ha etablerat Hemnets programmatiska affär, samtidigt som jag sett den snabba transformation som skett på köparsidan, som en viktig pusselbit för att fortsätta ta marknadsandelar på reklammarknaden.

Vår VD Daniel Mälsjö ser positivt på rekryteringen och på framtiden för vårt programmatiska erbjudande.

Life of Svea har etablerat sig under hösten som den starkaste aktören mot målgruppen kvinna/familj. Nu tar vi nästa steg genom att stärka upp vårt programmatic team med Peter Brodersen. Vi ser fram emot att få in Peter och den erfarenhet och kompetens som har tar med sig. Genom detta kan vi ytterligare flytta fram vår position inom programmatic och erbjuda marknaden ett ännu vassare erbjudande, säger Daniel Mälsjö.

Är du intresserad av att komma i kontakt med oss? Här hittar du våra kontaktuppgifter