Vi har tagit tempen på Sveriges familjer – resultatet presenteras på våra frukostseminarium

I Sverige finns det 1 129 575 familjer med barn under 18 år, men hur mycket vet vi egentligen om dem? Life of Svea AB, som bland annat driver sajterna Familjeliv och Allt för föräldrar, två av Sveriges absolut största sajter mot målgruppen familj med över 2,3 miljoner besökare i veckan, har kartlagt Sveriges familjer i undersökningen ”The Real Family Report”.

Hur Sveriges familjer planerar sin vardag, hur deras vanor ser ut och vilka utmaningar de ställs inför är några av de saker som undersökts. Förutom Familjeliv och Allt för föräldrar ingår även sajterna MinBebis, Mammasidan och Bröllopstorget i studien, som även de drivs av Life of Svea.

– Vill man idag nå en specifik målgrupp är det helt avgörande att vara relevant. Och för att kunna vara relevant behöver vi veta, inte gissa. Vi vet. Vi vet hur utmaningar, värderingar och val i vardagen skiljer sig åt i familjer med barn i olika åldrar, och vi ser fram emot att använda den här kunskapen i våra framtida kundsamarbeten, säger Daniel Mälsjö, VD på Life of Svea.

Vem gör vad i hushållet och vem beslutar om vilka inköp? Och hur påverkar det vårt sätta kommunicera med en kvinnlig målgrupp? Hur ser det ut med sparandet, och varför vill våra besökare spara mer än genomsnittet? Att 89% anser att det är svårt att få tiden att räcka till, hur slår detta mot användandet av hushållsnära tjänster? Hur märker vi i marknadsföringen att 64% av alla bilköp görs av en man OCH en kvinna? Vilka samhällsfrågor ska man ta rygg på för att vara relevant i sin marknadsföring?

Resultatet av ”The Real Family Report” kommer att presenteras av Life of Svea under frukostseminarier på tre orter under april; Göteborg 11 april, Malmö 17 april och Stockholm 18 april. Läs mer och anmäl dig till något av seminarierna här!

Vill du ta del av rapporten i sin helhet? Här kan du ladda ner den som PDF. Har du frågor om rapporten är du välkommen att kontakta vår vd Daniel Mälsjö på [email protected].