Mediehuset Life of Svea satsar programmatiskt

STOCKHOLM, 27 SEPTEMBER 2017
Peter Scheffer Group, som nyligen förvärvade Modern Women Media av Stampen och sedan tidigare äger Allt för föräldrar, bildar Sveriges största räckviddspaket online mot kvinnor 20-45. Samtidigt tecknar man avtal med PubMatic, leverantör av automatiserade annonseringslösningar, för att lyfta sitt programmatiska annonserbjudande.

Under namnet Life of Svea, med sajter som Familjeliv, Allt för föräldrar, Min Bebis och Familjepaketet, skapas nu ett digitalt mediehus med fullservice inom digitala medielösningar för varumärken som fokuserar på familjen.

– För vårt programmatiska erbjudande har vi valt att ingå ett partnerskap med PubMatic, då vi ser att PubMatics erbjudande av expertis, service och support kan stötta oss både operativt och strategiskt. Genom samarbetet med PubMatic kommer Life of Svea att öppna upp för det absolut starkaste programmatiska erbjudandet inom familjesegmentet, säger Daniel Mälsjö, VD för Life of Svea.

– Vi ser verkligen fram emot att samarbeta med Life of Svea. Deras unika position och dominans inom familjesegmentet, kombinerat med vår annonsplattform, ger utmärkta förutsättningar och öppnar upp för spännande möjligheter för annonsköpare både i Sverige och internationellt. Vår annonsplattform för publicister, utformad för framtidens behov inom programmatisk handel, med fokus på cross screen “workflow automation”, transparens och lättillgänglig realtidsdata, ger Life of Svea, möjligheter att, på ett effektivt sätt, nå hela ekosystemet av annonsköpare, säger Jonas Olsen, regionansvarig Nordeuropa, PubMatic.

Life of Sveas programmatiska erbjudande, i form av ”Private Marketplace Deals” (PMP) och Open Market (oRTB), kommer finnas tillgängligt via PubMatics plattform från 1 oktober 2017.

Om Life of Svea
Vi skapar trovärdiga relationer och engagemang mellan varumärken och den köpstarka målgruppen. Med våra medier, influencers och plattformar skapar vi skräddarsydda lösningar och hjälper varumärken att nå över två miljoner kvinnor i åldrarna 20-45, varje vecka.

Om PubMatic
PubMatic levererar automatiserade lösningar för en öppen digital mediebransch. Företaget erbjuder ledande omnikanalsbaserade, automatiserade annonseringssplattformar för publicister och avancerade programmatiska verktyg för medieköpare. PubMatics fokus på “publicister först” erbjuder annonsörer tillgång till premiuminnehåll på ett storskaligt sätt. PubMatic hanterar närmare en triljon annonsvisningar i månaden och har en global infrastruktur som skapar meningsfulla kopplingar mellan konsumenter, innehåll och varumärken. Sedan 2006 har PubMatics fokus på innovation inom data och teknologi bidragit till en branschtillväxt för det programmatiska området i stort. PubMatics huvudkontor finns i Redwood City, Kalifornien, USA och företaget har elva kontor och sex datacenter runt om i världen. Mer information hittar du på: https://pubmatic.com/

PubMatic är ett registrerat varumärke ägt av PubMatic, Inc. Övriga varumärken ägs av respektive företag.

Kontakt:

Linda Selenhag, Försäljningschef Life of Svea
Tel 076 – 321 22 62
[email protected]

Helena Lidén, JustPR
Tel 0702 651195
[email protected]