Life of Svea förvärvar Bonzun GravidApp

Den prisbelönta och omskrivna gravidappen Bonzuns svenska del förvärvas av Life of Svea. Genom förvärvet förstärker Life of Svea sitt redan starka digitala erbjudande med sajter, produkter och digitala kanaler för målgruppen kvinnor 18 – 45 år.

– Det känns jättebra att ”min bebis” får komma till ett nytt hem med resurser och nätverk för att kunna växa och utvecklas på den svenska marknaden. Genom försäljning av gravidappen kan Bonzun nu fokusera på den kinesiska marknaden och framför allt sätta fullt fokus på vår IVF-app som ska lanseras på alla marknader senare under 2020, säger Bonnie Roupé, grundare och VD för Bonzun.

– Vi är inne på en spännande resa där vi organiskt eller genom relevanta förvärv skapar en ny typ av digitalt och techdrivet mediehus. Life of Svea har redan idag den största räckvidden inom vår nisch på den svenska marknaden. Vårt fokus är att följa kvinnomålgruppen genom alla de viktiga livsfaserna där graviditeten är den största. En gravidapp har stått på vår priolista ett tag och genom förvärvet av Bonzun får vi möjlighet att ta en bra produkt vidare och integrera i vårt starka nätverk, säger Peter Scheffer, VD Life of Svea.

Bonzun grundades av Bonnie Roupé 2012 för den kinesiska marknaden. Gravidappen har laddats ner miljontals gånger och vunnit en rad olika priser och utmärkelser. 2018 lanserades appen för den svenska marknaden.

I och med förvärvet byter appen namn till Belly och kommer att ingå i Life of Sveas nätverk av sajter, medier och digitala tjänster med målgruppen kvinnor 18 – 45 år.

Läs mer om Belly här. 

För mer information: 

Peter Scheffer, VD Life of Svea.
Mobil: 070-866 39 94
E-post: [email protected]