Här är vår rapport: The Real Family Report

Under april har vi besökt Malmö, Göteborg och Stockholm för att presentera resultatet av vår stora undersökning The Real Family Report.

I många situationer så försöker vi få gehör för vår ståndpunkt, vårt sätt att se på världen eller övertyga andra om förträffligheten i våra produkter, men det är svårt att nå igenom bruset. I en värld där vi utsetts för mellan 3 – 20 000 kommersiella budskap varje dag så vet alla hur viktigt det är att vara relevant. Med dagens teknik är det enklare att styra mot specifika målgrupper. Vi kan databerika vår kommunikation så vi når exakt den målgruppen du vill åt, som den där tvåbarnsmamman på Gärdet, som har hund och är höginkomsttagare, eller fembarnsmamman, som bor på en gård i Småland och är egenföretagare. Ju mer vi vet om vår målgrupp ju bättre anpassat budskap kan vi skapa till dem.

Men relevans handlar inte bara om rätt målgruppsdata, det handlar om att vara relevant utifrån vad hon drömmer om, oroar sig för eller frågor som engagerar henne. Och för att ta reda på det behöver vi förstå på ett annat plan. Vi behöver förstå var hennes engagemang ligger.

Vi är oerhört stolta över att kunnat presentera The Real Family Report, som svarar just på detta. Vi frågade om viktiga frågor för barnfamiljer såsom barns digitala användning, livspusslet och ekonomin. Detta ger oss en unik inblick i frågor som engagerar Sveriges barnfamiljer.

Vill du också ta del av resultatet av underökningen? Här kan du ladda ner den som PDF! Skulle du vilja att vi kommer ut och presenterar rapporten på ditt företag eller har du några frågor om rapporten så är du varmt välkommen att kontakta vår vd Daniel Mälsjö på [email protected].

Det har varit riktigt givande att få dela med oss av vår kunskap och få feedback från besökarna. Tack till alla som kom! Här är lite bilder från frukostseminariet i Stockholm.

Fotograf: Mimmie Bikazzan