Nyhetsbrev Q3: Case från oss på Life of Svea

Nyheter & Case
Förtroende viktigare än någonsin 


I en värld av data och kunskap ökar värdet av det som data inte kan ge oss, nämligen känslor. All styrning i världen kan inte komma ifrån det faktum att vi människor är känsloindivider i sitt beslutsfattande. 

För varumärken handlar det om att förmedla en historia och därigenom bygga förtroende och bli valbara i målgruppen. Vår målgrupp spenderar mest, har minst tid och har ett omåttligt behov av inspiration och kunskap. Föräldrar har många saker att hålla koll på; barnens dagisschema, vilken dag är det fotboll och vem barnet skulle leka med på onsdag. I denna livssituation gäller det att som varumärke dyka upp i relevanta miljöer. Den kontext du väljer att prata med dessa föräldrar i blir helt avgörande och här är vi som starkast. Det bygger förtroende. 

Det är här alla Sveriges alla föräldrar befinner sig. Välkommen att prata med dem!

Life of Svea  

Kundcase:

Länsförsäkringar

Vi har hjälpt Länsförsäkringar att nå ut med sina gravid- och barnförsäkringar mot vår målgrupp. Men hur skapar man engagerande innehåll för ett försäkringsbolag? 

Läs hur vi gjorde i vårt kundcase

Hur tänker Sveriges barnfamiljer och varför är det bra att nå kvinnorna?



Läs mer om det och ta del av undersökningen

Programmatic: 

DMP med unika segment

Influencer marketing:

Vi breddar influenceraffären

stats