Life of Svea anlitar Wednesday Media Group som exklusiv säljpartner - Life Of Svea
18913
single,single-post,postid-18913,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Life of Svea anlitar Wednesday Media Group som exklusiv säljpartner

Johannes Wikner, Anders Vesterlund, Lina Thenór-Ström och Gustaf Fredblad

Johannes Wikner, Anders Vesterlund, Lina Thenór-Ström och Gustaf Fredblad

Life of Svea, som idag erbjuder det starkaste digitala erbjudandet för annonsörer som vill nå målgruppen kvinna 18 – 45 år, har anlitat säljbolaget Wednesday Media Group (WMG) som exklusiv säljpartner för den svenska marknaden. Under hösten har Life of Svea, med 15 sajter i nätverket efter förvärven tidigare i år av Nyheter24 och LOPPIgruppen, lanserat en gemensam annonsplattform.

WMG kommer att arbeta med Life of Sveas hela produktportfölj tillsammans med den interna organisationen.

”Wednesday Media har både spjutspetskompetens och erfarenhet av hela den digitala affären samt ett upparbetat nätverk och mycket starkt ”track reccord”. Vi sitter redan tillsammans och samarbetet är i full gång. WMG är en långsiktig och perfekt partner för oss”, säger Peter Scheffer, VD, Life Of Svea.

”Vi är oerhört glada över att få förtroendet att representera Sveriges starkaste digitala mediehus mot kvinnor. Samarbetet med Life of Svea innebär att vi kan erbjuda annonsörerna en bred produktportfölj kombinerat med hög räckvidd, affinitet och data”, säger Gustaf Fredblad, Wednesday Media Group

”Det jag tycker är intressant är att nya Life Of Svea är ett ”point of entry”- medie som följer kvinnan genom alla livets stora händelser. Från utbildning och karriär, skaffa barn, gifta sig, sparande och investering, köpa hus, göra karriärsval till att resa och lägga tid på nöjen”, säger Lina Thenór-Ström, Wednesday Media Group

För mer information, kontakta:

Lina Thenór-Ström, e-post: lina.thenor-strom@lifeofsvea.se

—————–

Life of Svea är ett digitalt mediehus. Vi hjälper våra kunder att skapa smarta lösningar som ger resultat, stärker affären samt varumärket i målgruppen kvinna 18-45 år med familj. Vi tar ansvar för hela kedjan från idé, produktion, distribution samt uppföljning och använder såväl våra egna, starka kanaler som andras för att uppnå våra kunders mål.Under sommaren 2019 har Life of Svea förvärvat Nyheter24 inkl. Blogg.se, Modette och Kviss samt LOPPIgruppen med Loppi.se och Vimedbarn.se  Läs mer om våra plattformar och produkter här.