LOPPIgruppen går ihop med Life of Svea – skapar det starkaste digitala mediehuset för målgruppen kvinna 20-45 år - Life Of Svea
18814
single,single-post,postid-18814,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

LOPPIgruppen går ihop med Life of Svea – skapar det starkaste digitala mediehuset för målgruppen kvinna 20-45 år

peter_katarina

Life of Svea, som bland annat äger sajterna Familjeliv och Allt för Föräldrar samt nyligen förvärvade Nyheter24 går ihop med LOPPIgruppen. Därmed skapas Sveriges starkaste digitala mediehus för målgruppen kvinnor 20-45 år med 4 miljoner unika besökare per vecka. Samgåendet sker genom att Peter Scheffer Group AB, som äger Life of Svea, förvärvar LOPPIgruppen AB.

Nu bildar vi den enskilt starkaste digitala aktören för den nischade kvinnomålgruppen. Med LOPPIs kompetens och erbjudande inom kreativa upplägg och influencer marketing kan vi erbjuda ett ännu bättre helhetsupplägg med både bredd och spets för våra befintliga och nya kunder. Jag ser mycket fram emot att ha med Loppigänget på vår spännande resa framåt, säger Peter Scheffer, VD och ägare av Life of Svea.

Det känns otroligt roligt och spännande att gifta ihop allt vad vi har byggt upp och skapat under åren med Life of Sveas redan urstarka räckvidd och online-närvaro. Nu fortsätter resan att tillsammans bygga och skapa det bästa och vassaste mediebolaget för målgruppen såväl som för annonsörer, medarbetare och partners, säger Katarina Bergegård, VD och ägare av LOPPIgruppen.

Planen framåt är aggressiv med hårdsatsning på tekniken och utveckling samt lansering av flera nya produkter & tjänster under det kommande året. Tidigare i år förvärvade Life of Svea den digitala byrån Sticky Beats Stockholmsverksamhet och Michael Dabrowski axlade rollen som Innovationschef.

Katarina Bergegård, som är ensam ägare till LOPPIgruppen, säljer sina aktier till Peter Scheffer Group och kommer att anta rollen som marknads- och affärsutvecklingschef på Life of Svea.

Den nya koncernen, Life of Svea, Nyheter24 och LOPPIgruppen har en konsoliderad omsättning på över 110 MKR.

Under 2018, innan sammanslagningarna, omsatte Life of Svea 45 MKR med en operativ EBITDA på 17,5 MKR.

För mer information:  

Katarina Bergegård:
Mobil: 0701 – 06 06 06
E-post: katarina@loppi.se

katarina

 

 

 

 

 

Peter Scheffer:
Mobil: 070 – 966 39 94
E-post: peter.scheffer@lifeofsvea.se

peter

 

 

 

 

 

Om LOPPIgruppen

LOPPIgruppen, som grundades 2009 av Charlotta Wågert och Katarina Bergegård, är ett digitalt mediebolag med sajter (loppi.se, vimedbarn.se och myshowroom.se), influencers, sociala medier och kreativa koncept för målgruppen kvinnor med barn 20-45 år. Bolaget var först ut att bli certifierade inom Influencer Marketing av IAB 2018 och arbetar bland annat med kunder som till exempel Polarn O. Pyret, Philips, Micki Leksaker, SEB, Perrigo och Trimb. Läs mer här: www.loppigruppen.se

Om Life of Svea

Life of Svea är ett digitalt mediehus som kommunicerar med kvinnor i åldern 20-45 år som planerar, väntar eller har barn. Bolaget äger och driver några av Sveriges största sajter såsom Familjeliv.se, Alltförföräldrar och förvärvade nyligen även och Nyheter24.se.