Peter Scheffers Life of Svea köper Nyheter24-Gruppen - Life Of Svea
18790
single,single-post,postid-18790,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Peter Scheffers Life of Svea köper Nyheter24-Gruppen

Mediehuset Life of Svea köper sajterna Nyheter24, Modette, Blogg.se, Kwiss.me och Tyda.se. I köpet ingår också poddarna “Studio Allsvenskan” och “I sanningens namn med Gabriella Bark”, samt bolagets Creative Studio. Kvar i koncernen är esportsbolaget Fragbite, och ad tech-bolaget Netric.

– Herregud vilken galen och helt underbar resa detta har varit. Jag är oändligt stolt över hur vi har byggt upp Nyheter24 och dess systersajter. Peter Scheffer som nu köper oss är en av Sveriges absolut bästa medieentreprenörer, och Patriks och min baby kunde inte fått ett bättre hem. Jag är både glad och ledsen idag!, säger Douglas Roos, medgrundare och ägare av Nyheter24-Gruppen.

Även medgrundaren Patrik Sandberg ser mycket positivt på affären:

– Under de senaste tio åren har Nyheter24-Gruppen varit med och ritat om kartan över det kommersiella Mediesverige. Vi har innoverat, vunnit priser och varit en outsinlig talangpool för industrin. Det är helt avgörande för oss att Nyheter24-Gruppen får en stark och långsiktig arena som kan ta bolaget till nästa nivå. Life of Svea är en optimal ägare som driver ett lönsamt och snabbt växande mediehus och som verkligen är på gång, säger Patrik Sandberg, medgrundare och ägare av Nyheter24-Gruppen

Peter Scheffer, ägare Life of Svea kommenterar affären så här:

– Det känns jättekul att vi fick till den här affären! Nyheter24-Gruppen är en väldigt bra match till våra befintliga medier, och vi har en snarlik målgrupp i form av kvinna 18-45 år. Med den här sammanslagningen öppnas många nya, spännande möjligheter upp för våra annonsörer, där vi kan ta ett samlat kreativt grepp över mediegränserna.

Vi ser verkligen fram emot att fortsätta den resa som Douglas och Patrik har påbörjat med Nyheter24-Gruppen, och ta den vidare och växa ännu mer. Tillsammans får vi också en väldigt bra räckvidd i målgruppen med en bruttoräckvidd på cirka 3,5 miljoner unika besökare per vecka.

 

Om Life of Svea

Mediehuset Life of Svea når 1,6 miljoner unika besökare varje vecka via sina sju sajter med målgruppen kvinnor 16-45 år. Med plattformar som Familjeliv.seAllt för föräldrar.seBröllopstorget.seDevote.seRodeo.netMinBebis.com och Mammasidan.se erbjuder man inspiration, information och erfarenhetsutbyte för målgruppen.

 

För mer information kontakta:

Douglas Roos

douglas@nyheter24.se

070- 735 21 25

 

Patrik Sandberg

patrik@nyheter24gruppen.se

070 262 80 47

 

Peter Scheffer

peter.scheffer@scheffergroup.se

070 866 39 94