Life of Svea utökar innovationssamarbetet med Sticky Beat - Life Of Svea
18726
single,single-post,postid-18726,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Life of Svea utökar innovationssamarbetet med Sticky Beat

Mediehuset Life of Svea och innovationsbyrån Sticky Beat utökar samarbetet genom att starta en rad innovationsprojekt riktade mot Life of Sveas målgrupp kvinnor i åldern 16-45. Syftet är att utveckla redan befintliga tjänster men också skapa helt nya digitala upplevelser för målgruppen.

För att stärka samarbetet förvärvar Life of Svea Sticky Beats stockholmsteam. Med detta stärker mediehuset upp sitt interna digitala team med kompetenser inom utveckling, design, UX/UI och digital strategi. Ett vidare led i denna lösning är att Michael Dabrowski, tidigare VD för Sticky Beat, nu kliver in som CINO för Life of Svea.

Det är väldigt spännande med detta nya sammanhang för oss i Stockholmsteamet. Vi ser fram emot att fokusera helhjärtat på att utveckla nya innovativa digitala produkter för Life Of Sveas slutanvändare och annonsörer, Michael Dabrowski, CINO på Life Of Svea.

Per Larsson, COO på Peter Scheffer group som äger Life of Svea är förväntansfull över samarbetet och förvärvet av Sticky Beats stockholmsteam:

Jag ser mycket positivt på detta och är säker på att vår kunskap inom målgruppen kvinna 16-45 tillsammans med Sticky Beats kompetens inom innovativa digitala lösningar kommer kunna skapa starka kommunikationslösningar för våra kunder, som samtidigt är värdefulla för våra besökare, säger Per Larsson.

Sticky Beats Creative Director Andreas Stjärnhem ser lösningen som en naturligt steg i ett innovativt och resultatinriktat förhållande:

Att komma så här nära en samarbetspartner är otroligt värdefullt. Det är snarare så att vi bygger ett team tillsammans som ska samarbeta över lång tid än att vi bygger två olika. Det här gör också att vi kan utöka kompetenserna på våra värmlandskontor framöver och skapa ännu mer engagerande upplevelser med Life of Svea.

 

Om Life of Svea
Mediehuset Life of Svea når 1,6 miljoner unika besökare varje vecka via sina sju sajter med målgruppen kvinnor 16-45 år. Med plattformar som Familjeliv.se, Allt för föräldrar.se, Bröllopstorget.se, Devote.se, Rodeo.net, MinBebis.com och Mammasidan.se erbjuder man inspiration, information och erfarenhetsutbyte för målgruppen.

 

Om Sticky Beat
Sticky Beat är en innovations- och digitalbyrå med rötterna i Värmland som fokuserar på att skapa digitala upplevelser och tjänster inom underhållning, utbildning, vård och omsorg samt industri. Nyligen vann byrån priset Årets välfärdsinnovation tillsammans med Folktandvården för tandborstningsspelet Rocka Munnen som så här långt har haft ca 100.000 nedladdningar. Läs mer om Rocka Munnen här.