Life Of Svea | Nyhetsbrev Q3: Case från oss på Life of Svea
18350
single,single-post,postid-18350,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Nyhetsbrev Q3: Case från oss på Life of Svea



Nyheter & Case

Förtroende viktigare än någonsin 



I en värld av data och kunskap ökar värdet av det som data inte kan ge oss, nämligen känslor. All styrning i världen kan inte komma ifrån det faktum att vi människor är känsloindivider i sitt beslutsfattande. 



För varumärken handlar det om att förmedla en historia och därigenom bygga förtroende och bli valbara i målgruppen. Vår målgrupp spenderar mest, har minst tid och har ett omåttligt behov av inspiration och kunskap. Föräldrar har många saker att hålla koll på; barnens dagisschema, vilken dag är det fotboll och vem barnet skulle leka med på onsdag. I denna livssituation gäller det att som varumärke dyka upp i relevanta miljöer. Den kontext du väljer att prata med dessa föräldrar i blir helt avgörande och här är vi som starkast. Det bygger förtroende. 

 

Det är här alla Sveriges alla föräldrar befinner sig. Välkommen att prata med dem!



Life of Svea  

 

Kundcase:

Länsförsäkringar

Vi har hjälpt Länsförsäkringar att nå ut med sina gravid- och barnförsäkringar mot vår målgrupp. Men hur skapar man engagerande innehåll för ett försäkringsbolag? 



Läs hur vi gjorde i vårt kundcase

Kundcase:

Otrivin

Förkylningar dras många småbarnsfamiljer med en stor del av året, men hur blir man föräldrars top of mind i valet av förkylningsprodukter till barnen? Vi har hjälpt Otrivin med den utmaningen.



Läs mer om det i vårt kundcase

Hur tänker Sveriges barnfamiljer och varför är det bra att nå kvinnorna?

Det får du svaret på i vår stora undersökning "The Real Family Report". Vi kan även komma ut och presentera undersökningen för dig och dina kollegor i höst!



Läs mer om det och ta del av undersökningen

Programmatic: 

DMP med unika segment

Som ledande publicist inom vertikalerna Familj och Kvinnor presenterar vi nu våra första segment. 

Se de olika segmenten här

Influencer marketing:

Vi breddar influenceraffären

Vi har rekryterat fler influencers till vårt egna nätverk, men samarbetar nu även med influencers utanför nätverket. 

Läs mer om det här

Aktuell kampanj: Quality Hotel

Vad tycker barn är det bästa med att bo på hotell? Det har vi tagit reda på i en kampanj för Quality Hotel där vi marknadsför deras barnvänliga hotell genom rörligt content.



Se filmen här