Life Of Svea | Nyheter
17649
blog,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Fyra nätänglar i fyra kategorier har gått vidare till finalomgång i Årets Nätängel 2018. I dag presenteras de fyra finalisterna i Årets Nätängel Junior – Moa Engdahl, Maya Runhagen, Klass 9F i Huddinge och Theo Haraldsson. Den 19 november är det dags att utse vinnarna i...

Life of Svea har rekryterat Lisa Aggeborn till den nyinsatta tjänsten som Head of Content. Hennes främsta uppgift blir att leda och förbättra det redaktionella arbetet på bolagets alla sju sajter.  Lisa Aggeborn kommer senast från startupen upday for Samsung, men har tidigare erfarenhet från såväl kommersiell...

Årets Nätängel är ett årligt pris som vill uppmärksamma de som arbetar för att motverka och minska näthat, och hylla de som bemöter och agerar mot näthat och samtidigt sprider glädje, kärlek och pepp till andra på nätet. Priset instiftades av mySafety Försäkringar 2015. Priset delas...

Vi inleder hösten med att rekrytera ännu en Key Account Manager till vårt säljteam. Denna gång är det Daniel Forfot som ytterligare stärker upp vår redan starka säljkår. Daniel Forfot har jobbat inom media de senaste 10 åren och kommer närmast från Norsk Helseinformatikk AS som har...

@media only screen { html { min-height: 100%; background: #ffffff; } } @media only screen and (max-width:596px) { .small-float-center { margin: 0 auto !important; float: none !important; } .small-float-center,.small-text-center { ...

Att influencer marketing blivit uppmärksammat och populärt de senaste åren är ingen hemlighet, hur man däremot arbetar med de olika plattformarna och profilerna på ett effektivt och smart sätt är dock inte lika självklart. Därför satsar vi nu mer på vår influenceraffär för att kunna erbjuda våra...

Nu kan du även programmatiskt nå bland annat kvinnor, barnfamiljer, gravida eller reseintresserade paketerat efter surfbeteende på våra sajter. Sedan vi startade den programmatiska försäljningen på alla våra sajter i början av 2018, har köparnas efterfrågan på vår förstaparts data varit stor. Som ledande publicist inom vertikalerna Familj...

Länsförsäkringar är en kund vi samarbetet länge med. De vill nå målgruppen kvinnor 20-45 som väntar barn och/eller har barn, alltså samma målgrupp som befinner sig på våra olika sajter. Utmaningen är att få målgruppen att välja Länsförsäkringar som första val när det kommer till...

En av de kunder vi jobbat tillsammans med 2018 är Otrivin. De valde att samarbeta med oss för att få hjälp med utmaningen att få föräldrar att ha Otrivins produkter, i detta fall deras nässpray, top of mind i valet av produkt när barnen är förkylda. Tillsammans...

Life of Svea hjälper varumärken att nå och engagera en köpstark och renodlad målgrupp, kvinnor mellan 20-45 år. Med våra medier, influencers och plattformar som bas skapar vi kreativa lösningar som skräddarsys efter kundens behov. Vi ska nu ta vår influenceraffär till nästa nivå och har...