Life Of Svea | Kundcase
17616
page,page-id-17616,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Länsförsäkringar

 

Ett pågående samarbete med Länsförsäkringar. Här varvas matnyttiga och informativa artiklar som rör ämnet ”Leva med barn”. Vi har även kopplat på en expertpanel där man som besökare kan ställa frågor till en bilsäkerhetsexpert, en gravid- och barnförsäkringsexpert eller en privatekonom. Kampanjsidan drar bra med trafik, och det märks att det är ämnen som många föräldrar intresserar sig för”.

lf
lego

LEGO Duplo

 

Ett långsiktigt samarbete där vi byggde en partner promotion sida som vi varvade med native artiklar, tävlingar, quiz och videos. Målet var att stärka LEGO DUPLO hos målgruppen föräldrar med barn 0-5 år. Tävlingsdeltagandet var stort, och artikelläsningarna väldigt höga. Detta tack varje mjuka värden ämnen som barns motoriktuveckling, lekens värde etc. En väldigt lyckad och framgångsrik kampanj.

KappAhl

 

Målet med kampanjen var att engagera målgruppen mot varumärket Newbie By KappAhl.
Detta gjorde vi genom ett aktivt instagramflöde där föräldrar varje månad kunde lägga upp bilder på sina barn i Newbiekläder och hashtagga #newbieoktober. Varje månad utsåg vi en bild till ”Månadens Newbie”.
Vi såg ett oerhört engagemang och visade på att enkelhet kan resultera i en väldigt bra kampanj.

kappahl
synsam

”Länge leve fåfängan”

 

När Synsam skapade sin kampanj, ”Länge leve fåfängan” ville de med en rad olika filmer driva med fåfängan som argument och drivkraft till att köpa nya glasögon. Navet i kampanjen var ett digitalt samarbete med en av Sveriges största bloggare, Michaela Forni. Ett filmteam fick under en heldag följa med för att fånga hur hennes dagar ser ut på Instagram – och hur det ser ut bakom kulisserna när hon tar sina snygga bilder. För att få maximal spridning av kampanjen publicerades även artiklar, nyhetsbrev och blogginlägg i vårt nätverk. Filmen, som med glimten i ögat visar hur livet som bloggare verkligen ser ut, blev dessutom otroligt uppskattad och delades flitigt vidare. Hittills har den fått över 129 000 visningar!

 

Se filmen här »

Tink

 

Ekonomiappen Tink håller koll på dina utgifter och sorterar allt i en app. För många även kallad ångestappen för att den visar exakt hur mycket pengar som spenderas på vad. Utmaningen blev att istället visa hur enkelt och kul det kan vara att ha koll på sin ekonomi, nå en yngre målgrupp och även öka nedladdningarna. För att nå den yngre publiken användes Snapchat som huvudkanal för kampanjen och tillsammans med Tink skickades influencern Ellinor Löfgren, aka P-dotter till Paris i två dagar på en härlig resa. Via hennes Snapchat fick Ellinor live dela med sig av sina funderingar och reflektioner kring sitt konsumtionsbeteende på plats till alla sina följare.

Ellinor skrev sedan om samarbetet på blogg och Instagram. Redaktionen publicerade även en artikelintervju som spreds i övriga nätverket.

Ett träffsäkert samarbete som med positiva resultat bidrog till över 1 200 nedladdningar av appen!

tink
Eurocard

”Young Professionals”

 

När Eurocard ville testa nya marknader – nå en annan (svårare) målgrupp för att marknadsföra kreditkortet Eurocard Platinum fick vi uppdraget att skapa en attraktiv konceptlösning. Michaela Forni och Joanna Fingal, två av Sveriges mest populära influencers, fick då under ett tre månaders långt samarbete testa kreditkortet och alla dess fördelar och skriva om det i sina bloggar och på Instagram. För att sprida det i vårt nätverk och förstärka samarbetet ytterligare spreds det även via annonser, nyhetsbrev, artiklar, tävlingar och Eurocard var även med på Social Media Party.

Det blev ett lyckat samarbete som ökade Eurocards kännedomen hos målgruppen, blogginläggen hade 870 000 unika besökare på de inläggen som gjordes, 120 000 följare nåddes på instagram och 6 gånger fler som pratade om Eurocard på nätet!

Är du intresserad av att marknadsföra dig och kommunicera mot målgruppen kvinnor 20-45 år som planerar barn, är gravida eller ingår i en barnfamiljskonstellation?