Life Of Svea | Life of Svea – Erbjudande
16914
page,page-id-16914,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Medier
Allt för föräldrar

Allt för föräldrar

En av Sveriges största sajter och communities inom segmentet kvinna/förälder. På alltforforaldrar.se finner målgruppen relevant information, inspiration, kunskap och engagerande innehåll för allt som rör föräldrar i allmänhet och kvinnor i synnerhet.

Minbebis

Minbebis

Min Bebis har en yngre målgrupp än Allt för föräldrar. Besökarna är nästan uteslutande kvinnor som planerar, väntar och har barn. På minbebis.se finner målgruppen relevant information, inspiration, kunskap och engagerande innehåll.

Mammasidan

Mammasidan

På mammasidan.se är 93% kvinnor och den allra största delen planerar barn, är gravida eller är föräldrar. På mammasidan.se finns det artiklar och funktioner för besökarna.
Svenska namn

Svenska namn

Svenskanamn.se är Sveriges största namnsajt och är en del av Allt för föräldrars community. Här finns det många populära funktioner som hjälper föräldrar att hitta namn till sitt barn.
Familjepaketet

Familjepaketet

Ett av Sveriges största räckviddspaket mot barnfamiljer. Familjepaketets unika nätverk består både av communities och redaktionella sajter. I Familjepaketet får du maximal räckvidd.
Föräldraguiden Gravid

Föräldraguiden Gravid

Tidningen som når en stor del av alla gravida i Sverige varje år med en upplaga om 50 000 ex. Föräldraguiden Gravid är Sveriges största tidning för gravida.
Podd

Podd

En växande kanal som konsumeras allt mer. Riktat innehåll möjliggör klockren målgruppsstyrning. Kan användas i syfte att stärka varumärket på ett personligt sätt, öka köpintention och rikta konkreta erbjudanden mot en tydlig målgrupp.
Besökare / vecka

1 200 000

Unika besökare / vecka

750 000

Sidvisningar / vecka

2 000 000

Sajter statistik
aff_comp

Allt för föräldrar

853 000 besökare

569 000 unika besökare

1 450 000 sidvisningar

mb_comp

Min bebis

101 000 besökare

67 000 unika besökare

151 000 sidvisningar

ms_comp

Mammasidan

23 500 besökare

20 000 unika besökare

46 000 sidvisningar

Allt för föräldrar - målgrupp
Ca 90% av besökarna på Allt för föräldrar är kvinnor och majoriteten är i ålderspannet 25-45 år.
75% bor tillsammans med partner i en familjekonstellation med eller utan barn.
Över hälften av besökarna har barn hemma och bor i villa eller radhus.
Bland de som har barn, är störst andel mellan 3-5år (22%) och majoriteten är mellan 3-13 år.
Allt för föräldrars besökares huvudintressen är resor, mat och dryck, inredning, träning och hälsa, tv och film. Intresset för sport och teknik är låg.
Minbebis - målgrupp
På Min Bebis är 98% av besökarna kvinnor inom ålderspannet 25-39 år.
En något yngre målgrupp än Allt för föräldrar och en ännu högre andel kvinnor.
Drygt 65% planerar eller väntar barn och 46% har redan hemmavarande barn
89% av besökarna bor i parförhållande med eller utan barn
Min bebis besökare är intresserade av resor, mat och dryck, inredning, träning och hälsa, tv och film. Intresset för sport och teknik är låg
Mammasidan - målgrupp
På Mammasidan är 92% av besökarna kvinnor de flesta inom ålderspannet 18-45 år.
Drygt 80% väntar barn, är gravida eller har redan barn.
80% av besökarna bor i parförhållande med eller utan barn
Mammasidans besökare är myckett intresserade av resor, matlagning, inredning och kultur.