Life Of Svea | Erbjudande Allt för föräldrar
17249
page,page-id-17249,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Display Desktop
Panorama

Panorama 980px i bredd, höjden kan variera mellan 240px till 600px

TWS / Sky

TWS 250x360 px, Sky 250x600-800 px

Interstitial

Interstitial 800px i bredd och 600px i höjd

Display Mobil
Mobil annons

Bredd 300-320 px. Höjd 160-480px.

Native
Partnersida

En partnersida är en undersida på Allt för föräldrar där kunden kan samla all material för kommunikation med besökarna. En partnersida kan innehålla t.ex. artiklar, tävlingar, video och funktioner. Partnersida skräddarsys efter kundens önskemål.

Artikel

Kunden skapar i samarbete med Allt för föräldrars redaktion en artikel eller en serie av artiklar för att marknadsföra sig. En artikel kan variera stort i innehåll och anpassas helt efter kundens önskemål. En artikel publiceras normalt i 1-2 veckor och lyfts i nyhetsbrev och Allt för föräldrars sociala kanaler.

Tävling

Kunden skapar i samarbete med Allt för föräldrars redaktion en tävling för att marknadsföra en produkt eller tjänst. Tävlingen lyfts i Allt för föräldrars sociala kanaler och nyhetsbrev.

Bildspel

Kunden skapar i samarbete med Allt för föräldrars redaktion ett bildspel för att lyfta flera av kundens produkter. Det är snarlikt ett artikelupplägg men fokuserar mer tydligt på att lyfta produkter i kommunikationen.

Nyhetsbrev
E-DR

Kundspecifik E-DR till en mottagarbas på 185 000 mottagare. Det går att segementera på barns ålder och om mottagaren är gravid eller inte.

Annons i nyhetsbrev

Annons i nyhetsbrev. Formatet är 600x600px och skickas till 185 000 mottagare.

Displayannonser
aff_panorama_2

Displayannons Panorama

JPG, GIF, HTML5 eller Flash. HTML5 är att föredra framför Flash då Chrome inte stödjer Flash. Videoannons får ej starta automatiskt utan endast vid mouse-over eller klick.

Panorama storlek/vikt

Maxvikt 100 kb
Panorama 980 x 240 px
Panorama L 980 x 240/300 px
Panorama XL 980 x 600 px

aff_sky_2

Displayannons Widescreen

JPG, GIF, HTML5 eller Flash. HTML5 är att föredra framför Flash då Chrome inte längre stödjer Flash. Videoannons får ej starta automatiskt utan endast vid mouse-over eller klick.

Widescreen storlek/vikt

Maxvikt 100 kb
Widscreen Triple 250 x 360 px
Skyscraper 250 x 600-800 px

aff_interstitial_2

Displayannons Interstial

Displayannons Interstial
Tillåtna format är JPG, GIF, HTML5 och Flash (rekommenderas ej).

Interstial storlek/vikt

Maxvikt 150 kb
Interstial 800 x 600 px

aff_fullscreen

Displayannons Fullscreen

Tillåtna format är JPG, GIF, HTML5 och Flash (rekommenderas ej). Ska skapas responsiv.

Fullscreen storlek/vikt

Maxvikt 200 kb
Fullscreen Max 1600 x 1200 px (responsiv)

aff_mobil

Displayannons Mobil

Flash stöds inte av de flesta mobila enheter. Tillåtna format är JPG, GIF, HTML5.

Mobilstorlek/vikt

Maxvikt 50 kb
Panorama Double 320 x 160 px
Insterstial 320 x 320/480 px

HTML5 annonser

Mer specifikation kring HTML5

 

Vi kan hosta material i vårt annonshanteringssystem alternativt mediafiler i Amazon S3 eller annan 3:e parts CDN.

 

HTML5 materialet bör vara konstruerat så att alla skript och CSS kan hostas av 3:e part eller vara inbäddat i HTML.

 

Använd helst inte HTML och tillhörande bilder till ett sammanlagt vikt högre än 75-150 KB, detta påverkar både laddningstider och användarupplevelsen. Gränsen kan eventuellt överskridas enlig överenskommelse.

 

Använd inte javascript bibliotek som jQuery eller plugin till dessa på ett sätt som kan skapa konflikt med övriga skript på sajten.

 

Använd inte CSS som deklareras globalt som t.ex. body, html. Använd mer specifika klasser och id, t.ex. class=”foretagsnamnet bildrutan” eller id=”foretagsnamnet knappen”.

 

IFrame stöds men ej för de mobila formaten.

 

Vi rekommenderar att annonser skapas i ett bildformat (jpg, png, gif) eller i HTML5.

E-DR / Nyhetsbrev
aff_nyhetsbrev

Annons i nyhetsbrev

Tillåtna format är JPG, GIF och PNG.
Format: 600 x 600 px. Maxvikt: 120 kb.

 

e-DR/Standalone e-mail

Rekommenderad bredd 600 px och maxhöjd 1600 px.
Maxvikt bilder och text 500 kb.

Övrig viktig information

Ange önskad ämnesrad

Annonsören skapar ett utskick kodat i HTML med bilder eller en bild (med text och bilder) för hela utskicket som är klickbart

Länkar öppnas alltid i ett nytt fönster

Endast HTML tillåts (flash, JavaScript, Java fungerar ej)

Använd ej bakgrundsbilder, då dessa inte kan visas i alla e-postklienter

Skicka en kopia på utskickets utseende till din kontaktperson på säljavdelningen för att vi ska kunna garantera att rätt material publiceras

Native
aff_artikel

Artikel

Er logotyp om ni önskar (högupplöst)

Artikeltext, max 1500 tecken inklusive mellanslag

Eventuella länkar

Videoklipp om ni har, ex. Youtube-länk att bädda in på artikelsidan

Ytterligare bilder om ni önskar ha med det i textflödet

Er logotyp (högupplöst)

En huvudbild i liggande format, minst 630 pixlar bred

Tävling

1-3 st tävlingsfrågor samt 3 svarsalternativ till respektive fråga, glöm inte att markera vilket svar som är rätt

Minst en fråga bör vara så pass svår att det krävs lite research för att kunna hitta rätt svar.

Bild på vinst alternativt vinster

Information om vinsten/vinsterna samt vinstvärde

Er logotyp (högupplöst)

Leverera gärna även en bild till tävlingsformuläret, minst 630 pixlar bred (ej nödvändigt men gör att tävlingssidan ser trevligare ut)

Quiz

5 stycken frågeställningar och tillhörande svar/svarsalternativ

Eventuellt högupplösta bilder, liggande och stående

Eventuella länkar

Er logotyp (högupplöst)

Bildspel

5-12 stycken produktbilder

Produktinformation och produktvärde

Eventuella länkar

Er logotyp (högupplöst)

Expert

Ett fotografi av den blivande Experten

Mailadress dit frågorna ska skickas

Vem är personen på fotografiet (blivande Experten)?

Vad gör företaget?

Inom vilket eller vilka områden kan man ställa frågor?

Ett exempel på ett par vanliga frågeställningar inom området?

Er logotyp om ni önskar (högupplöst)

Native partnersida
aff_partner

Partnersida

 

En partnersida är en undersida på Allt för föräldrar där kunden kan samla all material för kommunikation med besökarna. En partnersida kan innehålla t.ex. artiklar, tävlingar, video och funktioner. Partnersida skräddarsys efter kundens önskemål.

Specifikation

 

Se specifikationen för respektive del. Vi kan bygga till funktioner som räknesnurror, produktväljare m.m. specifikationer för dessa lämnas på begäran.

Föräldraguiden Gravid
omslag-foraldraguiden_small

Föräldraguiden Gravid

 

Tidningen som når över 70 procent av alla gravida kvinnor i Sverige varje år.
Föräldraguiden Gravid har sin bas i familjecommunityn. Alltforforaldrar.se och har getts ut i 15 år.

 

Tidningen är full av läsvärda artiklar och nyheter, allt granskat och skapat i samarbete med medicinsk expertis,
personal inom respektive verksamhetsområde samt föräldrar. Syftet är att tidningen ska ge svar på några av alla de
frågor man har som gravid.

 

Föraldraguiden Gravid kommer ut i två utgåvor varje år och skockas direkt hem till Allt för föräldrars gravida medlemmar.
Tidningen finns dessutom att läsa pa mödravårdscentraler runt om i hela Sverige.

Annonsformat och priser

 

  • Uppslag 420 x 287 mm 70 000 kr
  • Helsidan 210 x 287 mm 38 500 kr
  • Halvsida, stående 90 x 270 mm 23 000 kr
  • Utfallande: 95 x 287 mm
  • Halvsida, liggande 190 x 130 mm (utfallande: 210 x 130 mm•) 23 000 kr

 

Omslag + 15 %
Begard placering + 10 %
Vi har även många möjligheter att skräddarsy ett annonspaket just för dig!

 

Kontakta gärna vår säljavdelning för mer information.
• Vid utfallande annons ska dokumentformatet ökas med 5 mm på ledder.

SNABBFAKTA

 

Utgivningsfrekvens: 2 utgåvor/år
Upplaga: 30 000 ex/utgåva

 

UTGIVNINGSPERIOD

 

Utgåva nr2. 2016

Distribution: 1:a december 2016 – 30:e maj 2017

Sista materialdag: 7:e november 2016

 

Utgåva: nr1 2017

Distributionsperiod: 1:a juni 2017 – 30:e november 2017

Sista materialdag: 9:e maj 2017

TEKNISK INFORMATION

 

Filformat: Materialet ska levereras som PDF, xAds eller
högupplöst postscriptfil (EPS). Alla bilder och typsnitt ska vara
inkluderade i filen. Exportinställningar för att framställa tryckfärdig
PDF·fil finns att ladda hem från FTP (se nedan).

 

Upplösning: 300 dpi

 

Färg: CMYK (bilden bör inte förstoras mer an 120% eller
förminskas mer än 50%). ICC-profil for färgseparering finns
att ladda hem från FTP (se nedan).

KONTAKTPERSON

 

Linda Selenhag | Försäljningschef

linda.selenhag@alltforforaldrar.se

Tel.076-321 22 62

 

INLÄMNING AV MATERIAL

 

E-post: aff@provins.se (rekommenderat)
FTP: ftp.block116.se
Login: Provins
Lösenord: provins

 

Materialet läggs i katalogen AFF. Märk materialet med tidningsnamn, utgåva och annonsör.

Inlämning av material

Inlämning av material

 

Sista inlämningsdag Senast fem arbetsdagar innan publicering/kampanjstart

 

Frågor maila till: traffic@alltforforaldrar.se

 

Annonsmaterial för webben skall vara AFF tillhanda senast 5 arbetsdagar före publicering.

 

Om annonsmaterial för webben levereras efter kampanjstart garanteras inte bokade volymer inom, i order, angiven period.

Övrigt

 

Vid eventuella avbokningar 7 dagar efter bekräftad bokning debiteras kunden 50 % av det totala priset.

 

Vid avbokning senare än två veckor före sista materialdag debiteras 100 % av det totala priset.

 

Faktureringen av webb och mail sker enligt överenskommelse, med 20 dagars netto.

 

Faktureringen av tidningen sker med 20 dagar netto i samband med tidningens utgivning.

 

Utrymmet garanteras först vid bokning.
I övrigt gäller Svenska Allt för föräldrar AB:s allmänna avtalsvillkor.

 

Behöver du mer information?

 

För frågor, övriga annonslösningar och andra kreativa upplägg.

 

Kontakta säljavdelningen »

Förbud mot insamling av data

 

Data avseende användare av Familjepaketets sajter får inte utan föregående skriftligt godkännande från Svenska Allt för föräldrar AB samlas in eller hämtas av tredje part i syfte att nu eller i framtiden annonsera mot dess användare eller kategorisera/segmentera användarna i annat kommersiellt syfte genom att använda cookies eller andra spårningsmetoder.

 

Undantag från förbud av datainsamling görs enbart gällande tredje parts åtagande mot annonsör kring insamling av anonym data, vilket är tillåtet i syfte att rapportera och följa upp annonsörens antal visningar, räckvidd och konvertering.

 

Mer om vår datapolicy

853 000 besökare i veckan

569 000 unika besökare i veckan

1 450 000 sidvisningar i veckan

Målgrupp

Ca 90% av besökarna på Allt för föräldrar är kvinnor och majoriteten är i ålderspannet 25-45 år.

Över hälften av besökarna har barn hemma och bor i villa eller radhus.

Bland de som har barn, är störst andel mellan 3-5år (22%) och majoriteten är mellan 3-13 år.

90%

Kön

90% av besökarna är kvinnor

Allt för föräldrars besökares huvudintressen är resor, mat och dryck, inredning, träning och hälsa, tv och film. Intresset för sport och teknik är låg.

75% bor tillsammans med partner i en familjekonstellation med eller utan barn.

75%

Parförhållande

75% av besökarna bor tillsammans med partner